Mediálna gramotnosť

„Mediálna gramotnosť je výstupnou kategóriou mediálnej výchovy ako súbor osvojených bázických schopností v rámci uvedomelého a zodpovedného zaobchádzania s médiami a ich produktami“. cit. Viera Kačinová

Mediálna gramotnosť tvorí súhrn zručností a schopností súvisiacich s prístupom k médiám, ktoré je možné zhrnúť do štyroch základných oblastí:

1. prístup

2. hodnotenie = kritický postoj

3. analýza

4. tvorivosť

Všetky schopnosti sú faktory osobného vývinu, ktoré formujú:

1. povedomie

2. kritické uvažovanie

3. schopnosť riešiť problémy

V rámci informačnej spoločnosti je mediálna gramotnosť základnou zručnosťou všetkých vekových skupín populácie a pokladá sa za jeden zo základných predpokladov aktívneho a plnohodnotného občianstva a za prostriedok eliminácie rizík sociálneho vylúčenia.(cit)

Našou činnosťou v centrách je:

1. naučiť deti a mládež porozumieť, následne gramotne vyhodnotiť a využiť médiá ako vedúcich dodávateľov informácií.

2. chápať a dešifrovať mediálne obsahy, ktoré k nám prichádzajú informačnými kanálmi.

3. nadobudnúť odborné schopnosti tvorby mediálnych obsahov pre všetky mediálne kanály (prostredníctvom tlače, televízneho a rozhlasového vysielania, internetu, verejnej prezentácie a podobne).

Tešíme sa z komplexne spôsobilej novej generácie detí a mládeže, ktorá po absolvovaní vzdelávacieho procesu získa komplexnú spôsobilosť vo svojej ďalšej kariére ako dospelý jedinec s prínosom pre seba a spoločnosť.

Tím MGD mediálne gramotných detí a mládeže.