„Mediálna gramotnosť je výstupnou kategóriou mediálnej výchovy ako súbor osvojených bázických schopností v rámci uvedomelého a zodpovedného zaobchádzania s médiami a ich produktami“. cit. Viera Kačinová
Mediálna gramotnosť tvorí súhrn zručností a schopností súvisiacich s prístupom k médiám, ktoré je možné zhrnúť do štyroch základných oblastí:
1. prístup
2. hodnotenie = kritický postoj
3. analýza
4. tvorivosť
Všetky schopnosti sú faktory osobného vývinu, ktoré formujú:
1. povedomie
2. kritické uvažovanie
3. schopnosť riešiť problémy
V rámci informačnej spoločnosti je mediálna gramotnosť základnou zručnosťou všetkých vekových skupín populácie a pokladá sa za jeden zo základných predpokladov aktívneho a plnohodnotného občianstva a za prostriedok eliminácie rizík sociálneho vylúčenia.(cit)
Našou činnosťou v centrách je:
1. naučiť deti a mládež porozumieť, následne gramotne vyhodnotiť a využiť médiá ako vedúcich dodávateľov informácií.
2. chápať a dešifrovať mediálne obsahy, ktoré k nám prichádzajú informačnými kanálmi.
3. nadobudnúť odborné schopnosti tvorby mediálnych obsahov pre všetky mediálne kanály (prostredníctvom tlače, televízneho a rozhlasového vysielania, internetu, verejnej prezentácie a podobne).
Tešíme sa z komplexne spôsobilej novej generácie detí a mládeže, ktorá po absolvovaní vzdelávacieho procesu získa komplexnú spôsobilosť vo svojej ďalšej kariére ako dospelý jedinec s prínosom pre seba a spoločnosť.